Monday, August 16, 2010

Pendidik@Guru

2 hari cuti betul2 membuatkan aku rasa rajin untuk bekerja... rajin ke... ??hahah... have too... hari ini dah cuba apply banyak kerja kosong... begitu susah untuk mencari kerja sekarang... Kalau dapatlah diundurkan masa dan juga waktu zaman ibu bapa kita, memang senang untuk mencari kerja. Even SRP level boleh jadi cikgu...

Namun, pengalaman yang aku pupuk di CMM merupakan peluang yang begitu bermakna buat diri ini untuk lebih menjadi insan yang maju dalam apa jua bidang.. Kadang-kadang nasib seseorang begitu baik sekali.. tapi nasib aku masih belum tahu lagi...

Kalau diimbas balik waktu zaman persekolahan, bila di tanya memang aku bercita-cita untuk menjadi seorang pendidik... Sampai ke hari ini.. Tapi aku belum berpeluang.. Seperti mummy ku berbicara, kalau dah minat jadi seorang guru, tugas seorang guru tidak lah mencabar mana.... Yes, agree with mummy... Harap masih ada peluang aku untuk menjadi seorang pendidik... KPLI? itu sahaja lah cara nya.... sedaya upaya untuk mencuba nasib menjadi seorang pendidik....  

No comments:

Post a Comment